28. 12. 2008

Zkouška PPC III. Závěr

Máme krátce po Vánocích tak jsem se rozhodl mrknout se jak se mi podařil můj úplně první pokus vydělat něco affilem.

Výsledky jsou katastrofální :-) Vybral jsem si šperky, parfémy, mikroby a rc modely a udělal na ně jednoduchou stránku, ze které jsem odkazoval na ty určité obchody.

Výdělky:
Digimodely.cz - 391kliků a z nich celková provize 383Kč, na reklamě to ale stálo 1000,-
Mikroby - totálně vyhozené peníze, lidé se na ně dívali nejvíc ale vůbec nekupovali.
930kliků a 0Kč provize. Náklady 350Kč
Šperky a parfémy - 360kliků a 280kč provize. Náklady ale byly přes 1000kč.

Určitě je vhodné udělat nějak závěr. Inu byl to můj první pokus PPC reklamou a affilem a vidím v tom obrovský potenciál.. určitě to nebyl poslední pokus :-) Každopádně je hloupost rozjet novou stránku měsíc před Vánoci a traffic získávat jen pomocí PPC. Například u RCmodelu je obchodníkova marže zhruba 100-200% takže cenu za klik může nastavit mnohem výš než jeho affil který vydělá na jednom 10%.

6 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

A nebylo by tedy výhodnější si na nějaké opensource obchodě udělat vlastní krám na ty RC modely, když víš, jaké tam jsou marže?

Pierre řekl(a)...

jojo to by urcite bylo ale na to nemam cas a hlavne chut behat po celnich uradech :-)
kazdopadne s limitem 150€ (nebo kolik to je) za balik bez cla se nad tim da uvazovat :-)
samozrejme ze marze tam jsou velmi lakave ale na druhou stranu je velka nejistota v kvalite a treba 20% ti prijde zpet na reklamace.

Anonymní řekl(a)...

Ty jo, to jsem netušil, že u RC modelů máš takhle brutální míru reklamací. Hm, ani tohle tedy není tak jednoduché, jak to na první pohled vypadá.

Pierre řekl(a)...

beru to z vlastni zkusenosti.. treba rammi tu miru bude mit mensi.. tady asi hodne zalezi na tovarne..

rc ma velky marze ale je to zase hodne narocny na kvalitu zpracovani.. tim jak je to malinkaty.

Anonymní řekl(a)...

Tyjo, koukám, že tady má někdo přesnější data než já. Abych pravdu řekl, nevím kolik mám procent reklamací, ale vím, že mám teď skladem 120 vadných vrtulníků (nelítají).
Takže ono když si tu marži spočítáš reálnou, tak to zase tak růžové není.
10% ze zisku bez starostí o kvalitu, expedici, reklamace je podle mne krásné a víc si opravdu nemuzem dovolit.
Kdybych měl reálnou marži kolem 100-200% měl bych mít při několikamilionovém obratu několik milionu zisku a to fakt bohužel nemam... ani jeden :((

Pierre řekl(a)...

Ahoj Rammi. nepsal sem to konkretne o tobe :-) proto to "beru to z vlastni zkusenosti.. treba rammi tu miru bude mit mensi.."

sam jsem v lete prodaval asi tri druhy rc vrtulniku dovezenych z ciny (ne pres internet, normalka inzeraty a tak) tak to beru ze sve zkusenosti.. marze sem mel moc pekny ale kdyz se to vsechno spocita.. realny naklady, reklamace apod tak ta opravdu cista marze neni zas tak super :-)

bylo s tim moc starosti tak sem toho pak nechal