9. 7. 2008

Ukradený mobil

Tak tento jev se dostal i ke mně.

Zhruba před dvěma týdny mi nějaký lapka ukradl z práce mobil ve chvíli, kdy jsem něco odnášel na pokoj. Nu což, moje chybka, že jsem byl líný ten mobil zamknout.

Ale co v té chvíli dělat?

Rozhodně zavolat operátorovi a blokovat SIM kartu. (Krádež jsem zjistil asi po dvou hoďkách tak sem zvědavý na účet.) Operátor Vám za mírný poplatek (u O2 400Kč) vydá SIM novou s původním číslem. (U mne to bylo asi za 5 minut, mám to z práce pár kroků. Naštěstí mám to stejné číslo, obíhat všechno kde je nahlášené bych asi neustál.)

Pokud si mobil ceníte na víc než 5 tisíc, popřípadě zloděj překonával nějakou překážku (zámek apod.) volejte také hned policii.

Mobil jsem naštěstí ocenil na 1000Kč, tak jsem šel domů popřemýšlet co dál. Druhý den jsem obešel bazárky ale kde nic tu nic. Rozhodl jsem se tedy telefon zablokovat, když už se z něj nebudu radovat já tak ani nikdo jiný. Co se týče ztráty kontaktů tak jsem zjistil, že má obezřetnost se vyplatila, veškerá čísla byla uložena na SIMce s pinem, kterou zloděj pravděpodobně vyhodil. Navíc jsem si nedávno pro tento případ přepsal všechna čísla "pro sichr" na papír.

Pro blokaci telefonu je potřeba mít doklad o koupi (nejlépe s Vaším jménem) a záruční list. Teď bych rád poděkoval firmě PP Electronic, která mi obratem odfaxovala kopii prodejního dokladu.

S doklady jsem se vydal na oddělení Policie ČR, zablokování není jen tak. Byla vyslána hlídka na místo činu :), místo nafotili a sepsali se mnou protokol (kdy, kde, jak to atd..) - telefon zablokovali a lze zjistit i zda do telefonu poté nedal někdo jinou SIM kartu.

Teď už jen čekat.. :)

databáze kradených telefonu MV ČR

4 komentáře:

Radek řekl(a)...

ahoj nasli policajti ten mobil?a to se neda drive zjistit jestli nekdo nedal drive simku do mobilu,nez ho zablokovali?diky R

Pierre řekl(a)...

necekane byl pripad odlozen :-) takze nic..

Jitka P. řekl(a)...

Takže asi nemá cenu to řešit přes policajty, že? dneska jsem přišla o telefon já, měla jsem ho chvilku a chtěla bych ho zpátky. Můžete mi poradit co s tím? Děkuju

Anonymní řekl(a)...

@Jitka
určitě si nechte zablokovat simku a pak na policii at ten mobil zablokují. Teoreticky by mohli zjistit jestli si tam někdo dal simku a z jakého místa naposledy volal ale nevím jestli to dělají standartně nebo až na povolení soudu. Případně to jde zjistit pokud máte dobrého známeho u svého operátora jestli se z telefonu nevolalo a případně odkud. Policie mobil zablokuje a pokud není pachatel technicky zdatný a neumí to odblokovat tak mu bude mobil naprd. Policie pak při kontrolách bazarů bude kontrolovat zda mezi prodávanými není Váš mobil ale moc šancí bych tomu bohužel nedával.