25. 6. 2008

První kontakty s Čínou

S kamarádem rozjíždíme společný bussines, zboží bude dovezeno z Číny, jednoduše protože tam je téměř vše a hlavně za docela slušnou cenu.

Registroval jsem se na obchodním portálu Alibaba a TradeKey, zadal své poptávky a začal příval nabídek, některé jsem si našel sám.

Problém na který jsem narazil je komunikace s továrnami.. celkem dlouhá reakční doba a hlavně odpovědi totálně mimo mísu..

Mám rozjednané tři továrny a snažím se tlačit cenu dolů. To není zas takový problém, snaží se udat co nejvíce svých výrobků a pokud jste konkrétní kolik toho budete v budoucnu potřebovat, kdo je Váš cílový zákazník apod dají cenu hodně nízko. Pod podmínkou objednání kontejneru! :-D (co bych dělal s kontejnerem plným například propisek v ceně 20 haléřů/kus?)

Cena je při menším množství podstatně vyšší a letecká doprava vyjde mnohem dráž než produkt samotný.

Kolik stojí doprava zboží z Číny?
Jedna konkrétní firma mi nabídla při odběru zboží do deseti kusů, že to pošlou EMS za zhruba $180.. pokud objednám 40 kusů tak to pošlou lodí a cesta až do Prahy vyjde na $750. Cesta lodí do Hamburku vyjde na $520.. při ceně mého výrobku je to šílené.

Člověk se kterým jsem obchodoval nedávno má sice vyšší ceny ale doprava je příjemnější.. má u EMS 40% slevu a komunikace je na velmi dobré úrovni, co se týče ale dohadování ceny je vcelku nekompromisní.

2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

To vypada zajimave, hodne stesti :-).

Anonymní řekl(a)...

Hodne stesti, jen nevim kam se u par kusu zbozi da stlacit cena. Zapomen, ze si v kontaktu s tovarnou; tech par kusu ti prodava normalni obchodni firma. Pokud ti tvrdi neco jineho, tak je to bullshit. Resenim je dovazet vetsi mnozstvi, ale je jasne, ze v zacatcich to je asi tezke.