23. 6. 2008

Clo / neclo?

Dnes mi přišel takový větší balíček z Hongkongu ... je to pokusná zásilka pro jeden můj nápad..

psal jsem prodejci aby to označil jako dárek, abychom snížili možnost proclení. Cesta z Číny ke mně domů trvala neuvěřitelných 6 dní - to je prostě paráda.

Co mne ale překvapilo, bylo že na zboží v celnici neuvalili clo ačkoli balík nebyl označen jako dárek.

Nevíte někdo na čem proclení záleží? Je dost možné že se jen celníkům nechtělo rozdělávat docela festově zabalený balík.

Máte s tím někdo nějakou zkušenost?

2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Závisí to na hodnotě balíku - většinou se rozhodují podle udané ceny, ale někdy to i rozbalí. Přirovnávám to k loterii ;)

Anonymní řekl(a)...

Tak záleží to hlavně na tom, jak se celník vyspal, někteří na to serou, někteří kontrolujou všechno atd. Já si například posílal notebook, uvedl na něj cenu 100usd, aby se nemusel proclívat, jenže jak viděli že je na tom napsáno notebook, tak mi samozřejmě nevěřili a chtěli vidět, jak jsem to platil a hlavně kolik, pak mi vypočítali clo úplně z nějaké imaginární částky, takže jsem za clo zaplatil mnohem méně, takže nepočítej s tím, že ti to vždycky vyjde

Petr