23. 5. 2008

A jak se daří v investičce mně?

Nedávno jsem narazil na články o investiční hře, kterou začal hrát také Petr S.

Rozhodl jsem se také shrnou moji cestu touto hrou na makléře. Pro lepší představu budu popisovat jednotlivé fáze grafu.



31.3. - registrace do systému
2.4. - nakup prvních akcií, které se ale začali postupně propadat
během tohoto týdne, jsem se rozhodl vyzkoušet své štěstí v komoditách, projel si zahraniční weby a našel menší cyklické chování cen. Zároveň jsem zjistil, že grafy na webu investičky jsou zpožděné o 15 minut. Našel jsem zahraniční online ceny a hlídal si abych nekupoval něco co už má nyní pro mne nevýhodnou cenu.
Ve dnech 6-8.4. vidíme vysoké zhodnocení, dařilo sem mi neustále sledovat grafy ( v půl hodinových intervalech) a během hodiny(!) se mi podařilo zvýšit hodnot derivátů ze zhruba 31tis na 37tis.
Oproti tomu akciové portfolio se stále drželo a jen mírně klesalo, vybral jsem si takové akcie u kterých jsem čekal růst (google) a které jsem odhadl že jsou na svém minimu. Vsadil jsem také na svou předpověď, kterou jsem psal nedávno.

13.4. - ropa dosáhla historického maxima tuším 110 dolarů za barel. Vsadil jsem na jednu kartu a říkal si "no co, o peníze tu nejde". Využil jsem možnosti této hry prodat množství derivátů ačkoli je nemáte (toto množství je ovlivněno vašim jměním) s tím, že až cena ráno opět klesne koupím je zpět. Ale co se nestalo, zpráva že rafinérie má problémy, OPEC nehodlá zvýšit těžbu a nedostatek zásob v USA zapříčinila růst na 115 ("to snad ještě klesne, nebudu se unáhlovat"), cena 120, následně 125$ změnila můj postoj (v grafu období 14.4. - 5.5.). Hodnota jmění v derivátech klesla na 10.000 (z 37!) :) Oddechl jsem si že to alespoň nebudu muset sledovat.

Na akciovém trh se mi ovšem začalo dařit, zhruba jsem věděl kdy google bude zveřejňovat výsledky a za zbytek peněz nakoupil akcie googlu.

17.4. - výsledky googlu oznámeny a lepší už to být nemohlo. Akcie mi postupně začali stoupat, k tomu se přidalo i krátké oživení na pražské burze, kde jsem měl také část portfolia.

Jak na tom tedy jsem?? Výsledky už pro sebe považuji za konečné, hru již týdny nesleduji.

DERIVÁTY: start 30.000$, konec 10.384$ - pokles 64%

AKCIE: start 1.000.000 Kč, konec 1.057.719 Kč - nárůst 5,7%

Vydělat si za dva měsíce 57.000 není opravdu mnoho (při vkladu milionu korun, míre rizika). Raději se budu věnovat jiným činnostem :-)

1 komentář:

Anonymní řekl(a)...

Opravdu to máme každý jinak - ty jsi lepší v akciích a já v komoditách ;) Však jsi to psal i v příspěvku na mém blogu.
Klidně bych pár tvých % z akcií vyměnil za stejně mých % v komoditách - tam jsem na cca +140% (díky ropě, kde hraji na to, že cena stále roste).