17. 2. 2008

OsCommerce za jeden večer

Včerejší noc po nezbytné kávě patřila OsCommerce. Vyhledával jsem na fórech moduly které by se mohli hodit a instaloval jsem je.
Mezi nimi byl i modul na bodový systém u zákazníků, dle návodu byla potřebná doba k instalaci 50min.. za kolik to zvládl Pierre? Pokud říkáte 2 hodiny jste blízko, byly to ale hodiny 3. V poslední hodině jsem už opravdu nevěděl jak dále a chtěl to zase postupně odinstalovat. Informace:

Warning: include(/var/www/web5/stranka.cz/stranka.cz/includes/languages/czech/modules/order_total/ot_redemptions.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /var/www/web5/stranka.cz/stranka.cz/admin/modules.php on line 128

mi moc neřekla, napadlo mě zkusit google a to byla další chyba, místo abych si varování pořádně přečetl a zkontroloval jsem podlehl iluzím že server nemá nastaveno php.ini a nefungují includes(), online podpora hostingu byla skutečně online (23:10) a řekla mi že do php.ini se určitě nedostanu a includes že fungují. ICQ list mi nabídl hned několik pomocných jmen a konečně do mě trkli že:
"
/languages/czech/modules/order_total/ot_redemptions.php" stránka na serveru chybí. Problém který jsem řešil hodinu byl vyřešen, místo do /czech/ jsem to standartně nahrál do složky /english/ :-D.
Druhý problém s modulem: ID je číslo, ČÍSLO. Už tam nedávej do ID databáze přezdívku :-D To byla další hodina kdy vše běželo ale v adminu jsem nemohl nic dělat.. tabulka na úpravu tam nebyla. Když to vemu kolem a kolem tak podruhé už by to bylo opravdu jen 50min.

Co již obchod umí?
  • mohu přidávat produkty jednoduše přes .XML formát - během chvilky třeba 100 produktů
  • bodový systém u zákazníku je funkční, mohou se rozhodnout zda chtějí při nákupu využít body, získávají body za refferala nebo předchozí nákup
  • mohu exportovat všechny objednávky na disk
  • SEO urls je velmi dobrá věc, v adrese produktu budou jeho klíčová slova
  • já už umím obchod nastavit dle potřeb
Problémy?
  • nelíbí se mi že v nadpisu předmětu v emailu zákazníkům je místo diakritiky otazník
  • vzhled bude největší oříšek, naštěstí .css již trochu ovládám
  • přeložit moduly do češtiny, zatím jsou stránky půl na půl

Žádné komentáře: