14. 2. 2008

Lowcost podnikání? 2.díl

V předešlém díle byla řeč o rozpočtu pro tento business, zkusím se vejít do 2000 Kč. Dnešním dnem mám již zaregistrovanou příslušnou doménu a zaplacený hosting. Z rozpočtu to vzalo slušných 435 Kč.

Rozpočet:
2000
-435 //doména + hosting
------
1565 Kč

Vybrat slušné jméno domény byla docela práce ale myslím si že se povedlo, když jsem zkoumal trh zjistil jsem že v tomto oboru již rozjetý e-shop, který je na prvních pozicích, neobsadil pro něj významnou doménu.

název obchodu: JEHOJMENO-obchod.cz
neobsazená doména: JEHOJMENOobchod.cz

Chvíli jsem přemýšlel zda si nezaregistrovat neobsazenou doménu, přineslo by to ze začátku nějaké návštěvy, kteří špatně napsali adresu. Nakonec jsem od toho odstoupil protože dlouhodobě hodlám být mnohem lepší než onen obchod a nechci se dostat do opačné pozice a hlavně to není slušné. (Každopádně spekuluji nad tím tu doménu koupit bokem a se ziskem mu ji nabídnout.)

Kde tedy hostuji? Zaujala mne nabídka gigahostingu, vzhledem k jejich cenám. Hosting nabízejí již od 7 Kč bez daně, na fórech jsem objevil kritiku že trvá poměrně dlouho než službu zprovozní ale pozitivních hodnocení bylo mnohem víc. Zkusil jsem tedy hosting objednat a po pár urgencích je služba zprovozněna. Paráda :)

Jaké kroky přijdou teď? Implementace OsCommerce, nikdy jsem to nedělal tak neočekávám že to budu mít hotové za večer ale do týdne bych chtěl mít obchod již ve fázi testování.
Zároveň začínám uvažovat na nejlepších klíčových slovech a jak stránku optimalizuji pro vyhledávače. O tzv. SEO je na internetu mnoho informací, dokonce tolik že není těžké ty informace najít ale roztřídit je na užitečné a zmetky. Mohl bych samozřejmě přijmout nabídku nějaké společnosti z oboru popřípadě nějakého freelancera na guru.com ale zbývá zhruba 1500 a to nestačí ani na jejich zhodnocení současné situace :)

Žádné komentáře: