12. 2. 2008

Lowcost podnikání? 1.díl

Poněvadž lidé mají u sebe stále více peněz a já ne tak je dobré zkusit něco trhnout od nich :)

Chtěl bych napsat menší seriál o mém pokusu rozjet nějaký ten business. Jsem celkem přesvědčen, že díky internetu se to dá udělat opravdu s minimálními náklady. Nehodlám mít žádnou kamennou pobočku, obchod prostě nic. Vše půjde přes e-shop. Poněvadž konkurence nespí a lidi rádi kopírují tak nečekejte název obchodu ani žádné měsíční zprávy s PŘESNÝMI čísly.

Pro začátek je potřeba si stanovit cíle:

  • rozjet fungující obchod, který zabere maximálně dvě hodiny údržby a vyřizování objednávek týdně
  • v předvánoční horečce 2008 mít tržby 15.000 měsíčně
Vše půjde výhradně přes internet, žádné domlouvání a uhánění zákazníků osobně.

Rozpočet (budget): tady jsem hodně přemýšlel, musí to být cifra kterou může hodně lidí investovat a v případném neúspěchu i oželet. 2000 Kč. Zdá se Vám to hodně nebo málo? Myslím že to je vcelku reálná částka. Student jako já opravdu nemůže jen tak ze srandy dát 50000 na rozjezd něčeho co nikdy nedělal.

Jde o to ušetřit na čem se dá. Koupit si nějaký e-shop systém za 30000? Ano, bylo by to snadné ale na můj rozpočet nereálné. Soutěž o nejlepší free eshop vyhrává OsCommerce.

Důvody:
  • ZDARMA
  • česká verze
  • množství rozšíření
  • opensource (schopní lidé mohou přidávat nová rozšíření)
  • poměrně početná česká základna
  • ZDARMA

3 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Můžu se zeptat, jaké zboží chceš prodávat? Protože se mi zdá, že ten cíl, aby obchod generoval 15000/měs. v předvánoční horečce je postavený dost nízko. Ale pokud by šlo o korunové ceny za zboží, tak by to bylo něco jiného.

Pierre řekl(a)...

průměrná položka má cenu 150kc. Limit jsem dal možná nízký ale zatím se mi zda dostatečně vzdáleny tomu ze web ještě nezačal prodávat, budovat linky..
samozřejmě by bylo něco jiného kdybych dealoval televize, to by mi stačili 1-2 zákazníci

Anonymní řekl(a)...

Tak to je možná celkem rozumný cíl. Držím ti palce, aby se ti to povedlo!